Social Media en Facebook school

_DSC0352 FB 1280-1024pix

Social media en Facebook iets voor jou?

Miljarden mensen zitten wereldwijd dagelijks op social media waarvan alleen in Nederland al miljoenen op Facebook. Grote kans dat je jouw klanten/afnemers, donateurs of cliënten daar dus kunt vinden. Geen idee waar je moet beginnen om dit zakelijk succesvol in te zetten? Gefrustreerd omdat je wel dingen ‘post’ op social media, maar er nooit veel uitkomt? Leer in deze training hoe dit wel voor elkaar krijgt, hoe je volgers krijgt, hoe je interactie creëert en wat jouw dit kan opleveren. Leer hoe je jezelf profileert op social media en specifiek op Facebook en wat je allemaal kunt met Facebook. Vanuit een brede context (namelijk jouw marketingstrategie en de huidige social media) gaan we in deel 2 de diepte in met Facebookmarketing. Welke stappen moet je nemen om daadwerkelijk volgers te verleiden om afnemer of donateur te worden? Je leert het systeem herkennen en toepassen op jouw producten en diensten.

Laat Facebook voor je werken! Je kan met Facebook veel meer dan je denk. 

Wat leer je in deze workshop?

Social media binnen jouw marketing – de context

  • Expertise, doelgroep en opbouw producten en diensten
  • Social media kanalen en impact
  • Sociaal/maatschappelijk/duurzaam: gaat dat samen met social media?
  • Hoe past social media in mijn marketingmix?
  • Hoe zorg ik dat volgers klanten of donateurs worden?
  • Welke communicatiekanalen passen bij welke fases van een klant?
  • Marketingplanning: meten is weten

Facebook – slim inzettenLike-2

  • Hoe werkt en denkt Facebook?
  • Basis-mogelijkheden en technieken van Facebook.
  • Een goed en zakelijk profiel in jouw eigen stijl.
  • Belang van goede teksten en foto’s.
  • Wat ga ik schrijven en hoe vaak?
  • Waar vind ik volgers en hoe bind ik ze?
  • Hoe creëer je interactie en rumoer?
  • Statistieken en testen.
  • Adverteren en promoten.
  • Video’s, events, apps, recensies and more advanced things.
  • Besloten groepen.
  • Do’s en don’ts.
  • Implementatie binnen jouw plannen.

Resultaat:

Na deze training weet je hoe je social media kunt integreren in jouw marketing. Hoe Facebook werkt, welke mogelijkheden er zijn en hoe je het succesvol kunt inzetten voor jouw organisatie. Je krijgt praktische tips en voorbeelden en nemen regelmatig de tijd om het meteen toe te passen op jouw plannen. Het enige wat je daarna nog moet doen is: DOEN, testen en kijken wat voor jouw doelgroep werkt! Je gaat het steeds meer herkennen om je heen en gaat het zelf toepassen. Neem de stap tot verandering in denken en doen! Je zult zien dat het werkt.

De training kan doorgaan bij minimaal 3 personen. De groep zal niet groter zijn dan 10 personen zodat er voldoende tijd en ruimte is voor individuele vragen van de deelnemers.

Praktische informatie:

Investering: € 225,- pp (=inclusief koffie/thee, lunch, hand-out en een heerlijke energieke verrassing voor tussendoor, bij een dagtraining is lunch ook inbegrepen)
Lokatie: Good2Connect Plaza, Arendsstraat 27 Hilversum
Wanneer: dinsdag 18 april (hele dag, 9:30-16:30) of maandag 22 en maandag 29 mei (2x een ochtend, 9:30-12:30)
Groep: minimaal 3, maximaal 10
Inschrijven: klik hier

Good2Connect Academy

 

 

Over mij:

Ik ben Miranda van den Akker en heb na mijn studie marketing en communicatie 15 jaar in het bedrijfsleven gewerkt. De laatste jaren merkte ik dat de conventionele communicatiekanalen niet meer goed werkten. Ik ben me gaan verdiepen in ondernemerschap en de nieuwe, modernere technieken om jouw boodschap over te brengen naar (potentiele) klanten. Facebook is er één van. Ik leer ondernemers hoe zij hun marketing systematisch kunnen inzetten en hoe social media daar inpast. Want met alle online mogelijkheden ligt er weer een wereld voor je open.

Een paar jaar geleden heb ik zelf een stichting opgezet en ben alle theorieën ook in de praktijk aan het testen voor goede doelen. Ik help regelmatig ondernemers met hun profilering op Facebook. Maar commercieel, maatschappelijk of ergens daar tussen in… de principes van social media zijn t zelfde. Als je door hebt hoe het werkt, kun jij daar handig gebruik van maken. Ook als je een sociaal, maatschappelijk of duurzaam doel hebt met jouw onderneming. En ik ben er van overtuigd dat jij social media zó kunt inzetten dat het voor jou gaat werken!

Samen met de andere trainers van Good2Connect Academy geven wij een range aan workshops en trainingen over marketing en sociaal maatschappelijk ondernemen. Deze kunnen jou verder helpen van een bedrijfje dat moeite heeft overeind te blijven tot een ‘social profitable’ onderneming die met haar diensten en producten de wereld een beetje beter kan maken. Lees hier meer over Good2Connect Academy.